هیئت تنیس روی میز استان اصفهان

ESFAHAN TableTennis

◄ اطلاعیه ►

تقویم مسابقات در سال 1402
ادامه »
► آخرین اخبار ◄
» یکشنبه 9 اردیبهشت 1403  11:51 AM
----------------------------
» چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  2:00 PM
----------------------------
» چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  1:57 PM
----------------------------
» جمعه 31 فروردین 1403  4:12 PM
----------------------------
» یکشنبه 26 فروردین 1403  4:10 PM
----------------------------
» یکشنبه 19 فروردین 1403  1:32 PM
----------------------------
» شنبه 18 فروردین 1403  12:16 PM
----------------------------
» جمعه 10 فروردین 1403  12:09 AM
----------------------------
» یکشنبه 27 اسفند 1402  1:18 PM
----------------------------
» یکشنبه 27 اسفند 1402  1:00 PM
----------------------------
اخبار تنیس روی میز
دوشنبه 1 اردیبهشت 1393  1:17 PM
رییس هیات استان اصفهان : برای اولین بار در ایران از رنکینگ بین المللی استفاده می‌کنیم

رئيس هيات تنيس روي ميز استان اصفهان گفت: استفاده از رنكينگ بين المللي جلوی تبانی در ورزش را می‌گیرد، به بازیکنان انگیزه رقابت بیشتر می‌دهد و ما در هر لحظه رنکینگ بازیکنان برای تشکیل تیم‌های استانی را در اختیار داریم .

 

به گزارش سایت هیئت تنیس روی میز استان اصفهان ، مهدي تكابي با ابراز رضایت از عملکرد هیات خود در سال ۹۲ به ایمنا گفت: هر چند باید کارشناسان و مسوولان در مورد فعالیت ما اظهار نظر کنند ولی من به طور نسبی راضی بودم . چرا که میزبان اردوهای  متعدد تیم ملي بودیم و مسابقات استانی را نیز طبق تقویم خود به صورت منظم برگزار کردیم. حدود ۸۰ درصد از برنامه ها و اهداف ما عملی شد.

 

تکابی در مورد تقدیر فدراسیون از هیات تنیس روی میز اصفهان ، این چنین گفت: ما از رده شانزدهم به جمع سه استان برتر کشور رسیدیم و تنها هیات تقدیر شده نیز اصفهان بود . همین قدر که رییس فدراسیون و مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان قدرشناس هستند، برای ما بهترین دلگرمی است.

 

وی در پاسخ به این سوال که نقطه ضعف کار خود در سال گذشته را چه می‌دانید؟ بیان کرد: فکر می‌کنم در حوزه بانوان می‌توانیم خیلی بهتر کار کنیم. درست است که تیم نیک اندیش شهرداری به قهرمانی در لیگ برتر رسید ولی باید فعال‌تر باشیم. برای سال ۹۳ برنامه‌های راهبردی زیادی برای پیشرفت بانوان داریم و باید تنیس روی میز بانوان را از لحاظ کمی و کیفی با مدیریت بهتر، ارتقا دهیم.

 

او همگانی کردن این رشته را یکی از اهداف خود در سال جدید دانست و تصریح کرد: ما در سال گذشته از تنیس همگانی غافل شدیم اما اکنون با کمک کارشناسانی که از اداره کل جذب خواهیم کرد، به دنبال همگانی کردن تنیس روی میز هستیم.

 

تکابی در مورد سنجش رنکینگ بازیکنان طبق قوانین فدراسیون جهانی تنیس روی میز گفت: برای اولین بار سیستم رنکینگ بین المللی در ایران اجرا می‌شود البته در سال‌های گذشته در یکی دو شهر شروع به این کار کردند ولی پس از مدت زمان محدودی این طرح متوقف شده است. این امتیازدهی مطابق فدراسیون جهانی است و با فدراسیون هم صحبت شده که در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح، به کل کشور تعمیم داده شود.

 

رییس هیات تنیس روی میز استان اصفهان در نحوه امتیازدهی این رنکینگ این‌طور توضیح داد: امتیازات بازیکنان از فرآیند سه امتیاز محاسبه می‌شود. ابتدا به همه بازیکنان طبق رنکینگ‌های قبل یک امتیاز پایه داده می‌شود. در هر مسابقه با توجه به سطح آن و برد یا باخت بازیکن امتیازی برای فرد محاسبه می‌شود و در پایان پاداش مقام نیز برای پینگ پنگ بازان در نظر گرفته می‌شود.

 

تکابی سیستم رنکینگ بین المللی را دارای فواید زیاد دانست و تاکید کرد: این رنکینگ به صورت ماهیانه اعلام می‌شود و می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد. این سیستم تبانی در ورزش را به طور کلی از بین می‌برد، چرا که در صورت تبانی خود بازیکن هم امتیاز منفی گرفته و رتبه او کاهش می‌یابد. هم چنین باعث انگیزه بسیار می‌شود، به خصوص برای بازیکنانی که در رتبه‌های پایین قرار دارند. با داشتن چنین رده بندی ما به طور لحظه‌ای و آنی نتایج استان را داریم و برای انتخاب تیم استان می‌توانیم از این رده بندی استفاده کنیم تا منابع نیز عادلانه در اختیاز بازیکنان قرار بگیرد.

 

وی در مورد عدم اعلام امتیاز پایه بانوان گفت: تدوین رنکینگ بانوان زمان‌بر است و ما این طرح را در فروردین به تازگی اجرا کرده ایم و پس از برطرف کردن نواقص آن، برای بانوان نیز عملی می‌شود.

 

تکابی در پایان از برگزاری اردوی تیم ملی نونهالان در اصفهان خبر داد و گفت: اردوی تیم ملی از امروز (دوشنبه) شروع می‌شود که چهار بازیکن اصفهانی نیز در این اردو حضور خواهند داشت. هم‌چنین حمید حسین زادگان به عنوان مربی در کنار تیم‌های ملی پايه خواهد بود.